L.p |
Sytuacja edukacyjna zadania dla dzieci |
Cele operacyjne |
Środki dydaktyczne |
1. |
Powitanie: Nauczycielka wita dzieci
- witam wszystkie dzieci, które lubią bajki
- witam wszystkie dzieci, które lubią bajkę "Kubuś Puchatek"
- Witam dzieci, które odkładają bajki na półkę, nie niszczą ksią żek.
|
- Dziecko wita się z Nauczycielką.
|
. |
2. |
Dzieci słuchają piosenki pt. "W księgarni".
- odpowiadają na pytania.
Nauczycielka nawiązuje rozmowę nt. "Jak powstaje książka" w oparciu o historyjkę obrazkową.
- zwraca uwagę na poszanowanie książek i odkładanie ich na wyznaczoną półkę.
|
- Dziecko potrafi opowiedzieć treść piosenki.
- Dzieci potrafią opowiedzieć etapy powstawania książek.
- Dba o książki.
|
- kaseta magnetofonowa,
- magnetofon,
- historyjka obrazkowa pt. "Jak powstaje książka"
|
3. |
Przyporządkowanie napisu do obrazka wg wzoru. |
- Dziecko potrafi przyporządkować napis do obrazka.
|
- zestaw obrazków z podpisami i takich samych bez podpisów, osobno podpisy do etykietowania.
|
4. |
Zabawa ruchowa "Czarowanie pogody" wg Klanza. |
- Dziecko potrafi naśladować ruchy nauczycielki.
|
|
5. |
"Nazywanie święta" przyporządkowanie napisu do przedmiotów znajdujących się w sali. |
- Dziecko potrafi podpisywać przedmioty w sali.
|
|
6. |
Czytanie dużej książki pt. "Ku buś Puchatek". |
- Dziecko potrafi przeczytać książkę.
|
|
7. |
Zabawa ruchowa na tle piosenki pt. "Marsz przedszkolaków". |
- Dziecko zna melodię i słowa piosenki.
|
|
8. |
Dzieci kolorują wybraną postać z bajki pt. "Kubuś Puchatek".
- Dzieci piszą po śladzie, wybierają swoje imię i naklejkę.
|
- Dziecko umie prawidłowo pokolorować obrazek.
- Dziecko potrafi pisać po śladzie.
- Wybiera swoje imię i nakleja u dołu obrazka.
|
- obrazki do kolorowania
- kredki
- mazaki
- imiona dzieci
|